Friday, June 6, 2008

pembedahan

1989

Tidak banyak yang aku ingat dalam tahun ini, aku rase hari2 aku same je ngan hari2 kanak2 comel yang lain,comel terus. Sehinggalah pade satu mase, aku merase satu kesakitan yang amat sanggat.sakit kali nie aku masih inggat. Rase perut nak meletup sangat.matilah aku mase tu.huh macam tau je pasal mati time tu. Kui kui kalu mase tu mati mesti bersih dari dose. Alhamdulillah masih panjang umur sampai sekarang. Tapi kalu mati skrg…huhu tak tau lah macam mane. Sbb tulah hijab sang pencinta ditulis. Sebagai satu sejarah yang wajip dikenang. Orang yang tak mengiati sejarah akan mengulanginya semula.

ibu, berusaha mencari bantuan. Akhirnya keputusan dibuat untuk menghantar aku ke hospital. Ingat lagi rase naik ambulan.neeee noooo neee nooo………best wooooo. aku Nampak kakak aku menangis bukan sbb sedih, tapi sbb nak ikut sekali.huhu padan muke die sbb x leh naik ambulan. Arrghhhhh sakit nye perut. Aku tak ingat ape2 lepas tu. Pengsan kot sbb terlalu sakit. Sedar2 je dah kat katil hospital. yang aku tau hospital tu x de kemudahan nak merawat aku time tu. Sbb tu aku dirujuk ke hospital pakar. Hospital lagi satu. Wakakaka bestnye sbb dapat naik satu lagi ambulan. Neee nooo nee nooo……. Aku masih x sedar aku sedang bertarung ngan nyawe aku pade mase tu. Yelah sebagai bayi yang comel…. Perlu gembire selalu.. sakit ape haa……. Aku tgk ayah diam jer, ibu plak sikit2 kesat mate die.kaka? huhu muncung je die sbb x dpt naik ambulan. YANG PENTING AKU NAIK AMBULAN LAGI.

Nee…no…….. best nye naik ambulan, dalam keadaan best tu, tetibe aku sakit lagi, nurse kat sebelah dah cemas semacam, cahaya penglihatan semakin kurang dek kesakitan,akhirnya aku pengsan sekali lagi. Sesedar je aku dah berada di atas katil hospital, dipakaikan baju biru.

“encik, puan, kami dah sedia untuk pembedahan”kate doctor kat sebelah.

BEDAH? Ape terjadi sebenarnye? Aku sakit ke?

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More