Sunday, September 13, 2009

awan jika dapat ku capai....



sejajar usia,air dapat membentuk batu yg keras!boleh kah diri aku dibentuk semula?

laksamana sunan @ saifuddin menulis dalam satu mashafnya....

apabila hujan turun,
melimpahlah air dari pembukitan,
aliran menujah ke batu tanda waktu beralih,
seiring nyawa menghanyut usia,
sejalan nafas menghala ke hujung
awan jika dapat ku capai maka saktilah hamba


kisah laksamana sunan menerjah mimpi aku semalam tetapi sekadar pembacaan mashaf diatas oleh seseorang yg x dikenali. sejurus aku sedar dari tidur..mengamati mashaf seorang laksamana yg belum tentu benar kewujudannya!

sebuah mimpi yg membuat aku terharu dikala mengenangkan nasib diri!
menariknya, mashaf x dibacakan sepenuhnya!berakhir dengan sejalan nafas menghala ke hujung seolah2 menginginkan aku sendiri menyambungnya! yang penting aku bukan safiuddin!

korang tolong lengkapkan ayat eh?....

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More