Monday, September 29, 2008

ubat oh ubat

muke tension sbb seleseme



ari nie aku gi sepital kerajaan sbb sakit hidung (bleeding + seleseme). naik keter jer ngan ayah aku. humap(panas) sungguh hari ini. huhu first time gi sepital kerajaaan lepas kes mase umur dua tahun (sbb jarang sakit yang serius). ayah komen pasal orang2 melayu yang budget kaye, diorang nie adekalanye x pandang sepital kerajaan, main swasta jer. hurmm memang terbukti, sbb sikit saje orang melayu kat situ, orang cine .. banyak. tapi aku rase banyak faktor lain kot yang boleh menyebabkan berlaku keadaan macam nie.

teringat aku pesan iqa (sorang kawan aku yang bakal ahli farmasi) die ckp ubat sepital kerajaan nie bagus..(sebenarnye mahal, tapi die bagi free). cume seringgit jer bayo untuk daftar.

to iqa.. teke ubat aper yang saye dapat?

2 comments:

paracetamol aka PCM aka panadol!! hihi. x berubah2 kan ubat nie..hihi..betol x? demam ke? dis is used as antipyretic and anti-inflammatory jugak..ape 2? its for u to find dear..hihi =P rase borink hari nie so explore ur blog x sgke got my name jugee...hihi..

lupe plak yg pink 2 erythromycin 400mg / EES as in antibiotic =P

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More