Monday, October 6, 2008

Aku bukan seorang yang bersyukur

Beberape hari lepas aku berpeluang bersame2 rakan2 bekas sekolah. Kami berbincang mengenai pengalaman masing2 sepanjang 4 tahun tidak berjuper. Aku hanya mendengar kawan2 lain bercerite mengenai kisah masing2. Isu pembelajaran, kerjaye masa depan, makanan, wang, dah masalah seharian. Semua mempunyai kisah masing2.

Dalam mereke bercerite, aku dapat rasekan yang aku kadang-kala seperti insan yang tidak bersyukur. Ujian yang ditimpakan ke atas aku adalah sedikit dibandingkan dengan segala nikmat yang datang mencurah, tapi kenikmatan yang x pernah dipandang itu hilang ditengah2 masalah kecil yang menimpa sekaligus menyebabkan aku kerap mengeluh dan mengalah dengan masalah.

Rakan ku berkata “aku masak sardin hari2, masak satu tin kecil yang ader 2 ketul ikan sardin, kongsi dua orang..tengah hari makan separuh, separuh lagi untuk makan malam, 3 tahun macam tu.. pause, sahur pn samer, ader duit lebih baru beli ikan & ayam..”
Aku? Hari2 ader lauk ayam, daging ,sayur, buah, makan 5 kali sehari.. masih complain lauk x sedap, nasi x masak, x selere, makan kat luar.

Itu baru satu contoh, contoh yang senang nak difahamkan semua orang. Sebenarnye aku nak jer bercakap tentang keluhan aku selame 4 tahun nie.. tapi biler dengar aper yang mereke luahkan.. aku rase terlalu sedikit ujian yang menimpa aku..

Aku bukan seorang yang bersyukur

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More