Saturday, July 11, 2009

aku suke meeting




memang aku suke sangat menghadiri meeting..damm suke kah? sebenarnye tidak!
sepanjang aku kat tempat aku kerje banyak sangat meeting yg aku buat and aku hadiri. tapi kebanyakkannye meeting yang keji. sbb dalam meeting tu semua orang nak jage bontot masing2. terutamenye top four...huhu yg jadi mangsenye junior2 officer.hehe walaubagaimane pong aku agak terselamat sbb aku main politik n selalu berdiplomasi dengan orang lain. kekadang buat meeting yg x formal dulu sebelum meeting yang formal berlaku.

bukan kipas kuat lah..tapi mestilah kiter bersedia berdepan realiti.

yg paling aku x suke ialah meeting dijadikan tempat meletakkan atau menjukan pekare buruk kepade orang lain supaye ade orang yg boleh dipersalahkan...keji sangat dowhh.mencari kambing hitam untuk disembelih.yg jadi mangse...biasenye org melayu yg bersopan dan mempunyai tatasusila yang tinggi. sentiase ikut cakap and yg selalu cakap "ok, x per,biaselah tu".

untuk yg bakal berkerje..pastikan anda x tergolong dalam golongan yg dijadikan sasaran untuk segale masalah yg timbul.

nie beberape tips dari aku:
buat work plan korang
jangan jadi pak turut
diplomasi itu penting
berbincang ngan bos selalu
biar kene maki asal x silap
RTFM
be proaktif
bersedia dgn back up plan
and simpan segale bukti

1 comments:

baik bosss......dr barisan belakang..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More