Saturday, July 11, 2009

dalam mengantuk aku menulis



Berbangkit tentang persoalan dizelyy tentang blognye tergerak untuk aku menjawap. Begitulah lumrah budak SMK* yang kuar dari sekolah kemudian berdepan dengan bermacam2idea, kaedah social,pengaruh rakan sebaya, tekanan emosi, cinta dan lain2

Hakikatnya, Dalm diri mereke telah diterapkan dengan nilai2 islamic yang jauh lebih baik berbanding sekolah lain. Sedikit sebanyak nilai2 ini akan meresap ke dalam jiwa, walau seterjal mane murid tersebut, ia akan tetap diserap.

realiti x seindah fantasi yang selalu diimpikan dan tidak semua akan melalui jalan yang mudah, tiada halangan. MEMANG selalu diimpikan untuk menjadi seorang yang taat agame dan perintah tuhan, tapi x semua Berjaya mempertahankannye. Inilah reality!
Sebenarnye untuk memerapkan ajaran islam bukanlah mudah.istiqamah memang sangat penting selain hati yang cekal dan iman yang tetap dan teguh. Untuk menerapkan ajaran islam yg dipelajari di SMK*..walaupong 5 tahun diambil..belum tentu hasilnya baik.

Bukan untuk membuka pekung sendiri..tapi sekadar satu pengalaman diri, jikalau anda meneliti blog ini anda akan terlihat care tulisan yang cukup berlainan. Open,Islamic, secular…seungguhnye semua bende ini akan bercelaru dalam pemikiran seseorang terutamanya bile mereka menghadapi tempoh2 sukar.
Perhatikanlah, akan ade bekas2 pelajar yg sedaye upaye menyembunyikan identity bekas SMK* tersebut .sebab malu dengan diri sendiri.

Huhu nilai2 yang baik yg telah dipelajari x akan hilang dalam diri kamu, perasan atau tidak, sesekali zukk’ akan datang dalam diri dan anda akan mengalirkan air mate tampa disedari. Terutamenye ketike membaca kalam suci. Zukk’ ini x kan bertahan lame..paling lame 2 hari, kecuali ade usaha berterusan. Ketike itu terpulanglah kepade kamu…r u ready?

Nasuhalah yg terbaik.

Muniro da navigator
X layak bersuare tetapi aku akan menolong.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More