Friday, November 7, 2008

majaz si z.

nampaknye bukan aku sorang yang pandai bermain majaz dalam blog. rupenye ader seorang lagi.
majaz tu aper??
hehe majaz tu perkataan bahase arab.. (huhu mg la korang x paham), dalam bahasa melayu nye, khiasan.
samada menggunakan metafora..hiperbola dan lain2. tapi, bile kamu ingin menggunakan majaz.. huhu berhati2 yea, sbb orang2 yang x berfikiran sama dengan penulis akan salah faham. tu yang bahaye tu...

aq cume pinjam tulisan dalam blog arm..

If something we said can be interpreted two ways
and one of the ways makes you sad or angry,
we meant the other one


p/s: sebenarnye aku confuse dengan penulisan sorang sahabat aku dalam blog dier..arrgh sbb tu aku x dapat tdo mlm tdi mill..umm nnti aku tanye die arr..

1 comments:

jgn risau....
tak de sangkut paut dgn anda...
hehehe ni dak lain

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More