Thursday, August 6, 2009

hidupku evolusiku



di dunia nie kite dapat memerhatikan banyak perubahan di sekeliling kite.semua bende berubah.pokok2 makin besar,besi berkarat,rambut semakin panjang,kulit semakin berkedut...segale bende menuju kearah vertex (tahap tertinggi) masing2 sebelum kembali ke fitrah yang asal..

bukan setakat perubahan fizikal..spritual juga sama,pemikiran kite juga berkembang,banyak idea2 baru muncul..kepercayaan dan segale ape yang kite pelajari samada secare formal atau tidak..

baik atau buruk...sendiri cerita..

secara am nye kite semua berevolusi atau dalam kate islam...berhijrah( semestinye ingin berubah ke arah kebaikkan) harapannye..uhuh..

walaupong org cakap hidup aku ini normal dengan perubahan yg aku alami...aku berfikir sebaliknye..perubahan dalam hidup aku terjadi dengan pantas sekali..dan yang paling teruk kaedah pembelajaran yang bercampur ditambah dengan gaya hidup yg agak memeningkan kepale menjadikan aku seorang yg kurang stabil dalam membuat keputusan untuk perkare2 yg bukan melibatkan perkerjaan.

aku menelusuri semula diari aku sejak lima tahun lepas dan juga isi kandungan blog ini..sungguh..bagi aku hidup aku berubah dengan pantas..dibesarkan dalam suasane felda sehingga darjah 4,kemudian menyusuri suasana kampung selama 2 tahun..pemantapan agama selam 5 tahun di sekolah bertitle SMKA..kemudaian dikejutkan dengan suasane ala2 ketenteraan di alam, persosialan yg tinggi semasa practical..dan alam perkerjaan yg penuh dengan pahit manis..

uhuh sungguh berevolusi..

walau pong aku x mengegetahui sejauh mene perubahan akan datang...aku tetap mengharap ia akan menjadi sesuatu yang baik.

lahirnye post ini pong menunjukkan bahawa aku mendambakan perubahan drastik dalam penjenamman semula diri aku.aku xmahu pemikiran aku sentiase berade di satu takuk dengan mase yang lame..kite semua perlu berubah.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More